Kvalifikace IFR Přístrojové létání IR

IR kvalifikace umožňuje pilotovi letět v oblačnosti a za jiných nevhodných povětrnostních podmínkách pouze pomocí přístrojů, kdy není možné letět vizuálně.

Když nechcete být limitování počasím

Letyl IFR jsou prováděny dle přesných letových pravidel a procedur, využívajících pouze přístroje na palubě letadla a jsou to řízené lety, tudíž neustále pod dohledem dispečerů řízení letového provozu. Při splnění přísných pravidel můžete provést let i za jinak nevhodného počasí, kdy by nebylo možné provést let vizuálně.

Získání přístrojové doložky IR je naprosto klíčové pro piloty aspirující na kariéru dopravního pilota.

Samotný výcvik pro získání kvalifikace IR a možnost provádět IFR lety sestává z teoretické výuky a praktického létání. Výcvik je zakončen teoretickými a praktickými zkouškami.

Cena pilotního průkazu
160 - 450 tis. Kč
dle typu letadla
Jak dlouho výcvik trvá
150 hodin teorie a 50 hodin létání
Pilotní průkaz umožňuje
provádení letů dle pravidel IFR
létat i za zhoršených meteorologických podmínek
Sdílet
Kurz teorie ATPL
Výcvik začněte kvalitní teorií

Kurz teorie IR moderně a prakticky

Kurz pro získání doložky IR vedený zkušenými leteckými profesionály v prostředí moderní letecké školy. 

Získejte vzdělání od profesionálů v moderní učebně
Zaměřeno na přátelský a osobní přístup
Připravte se na svou leteckou kariéru efektivně

Přístrojová doložka IR

Chcete-li provádět komerční lety, lety v obchodní dopravě a lety s turbovrtulovými a proudovými letadly, je nutné mít plnou přístrojovou kvalifikaci s právy pro létání podle přístrojů. Tyto kvalifikace jsou v souladu s mezinárodními standardy ICAO a platí po celém světě.

Výcvik zahrnuje 50 hodin praktického létání a 150 hodin teorie. S intenzivním přístupem můžete tento výcvik absolvovat za 2 měsíce.

Instruktorka

Competency based CB IR

Výhodou tohoto typu výcviku je, že můžete složit jednodušší teoretickou zkoušku v rámci EIR/CB IR na ÚCL. Tyto omezení mohou být později odstraněny složením plné IR zkoušky. Tato zkouška však bude mít omezení pro IFR lety pouze s pístovými letadly.

Tento typ výcviku je vhodný pro ty, kteří již mají nalétané hodiny IFR s instruktorem, nebo pro ty, kteří chtějí konvertovat svůj IR certifikát na certifikaci EASA.

Basic IR BIR

Tato kvalifikace, která platí pouze v členských státech EASA, umožňuje držitelům létat IFR pouze na nekomerčních letech a zvyšuje minima pro přistání.

Výhodou je, že teoretická zkouška na ÚCL je o něco jednodušší a rozsah praktické části závisí na schopnostech uchazeče bezpečně ovládat letadlo při letu IFR.

Mlha na letišti

Jak získat IR doložku pro IFR lety?

Níže uvádíme rámcovou představu, kolik stojí získání doložky IR a základní údaje k této kvalifikaci, jak ji nabízí např. v letecké škole AeroPrague.

teoretického kurzu
0 měsíce
přednášek a cvičení
0 hodin
předmětů
0
cena teoretického kurzu IR
0 tis. Kč
Ikonka pilot

“Pro vaše studium pro získání doložky IR doporučuji vybrat leteckou školu, kde provádí praktický výcvik na moderních letadlech vybavených avionikou Garmin 1000. Učte se moderní postupy a ne jak se létalo v minulosti.”

Vojtěch N.
CEO letecké školy AeroPrague.com
Online kurz teorie pilota PPL, LAPL, UL

Přihlašte se do kurzu teorie IR ještě dnes!

Pro všechny, kdo se chtějí stát posunout či se stát dopravními piloty.

Zákazník Učebnice pilota